Demokratik sistemin vazgeçilmezi olan siyasi partilerle ilgili aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır?

Demokratik sistemin vazgeçilmezi olan siyasi partilerle ilgili aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır?

A) Yüksek öğretim elemanlarının siyasi partilere üye olmaları ancak kanunka düzenlenebilir.
B) Siyasi partiler Türk uyruğunda olmayan gerçek ve tüzel kişilerden herhangi bir suretle ayni veya nakdi yardım alamazlar.
C) Silahlı kuvvetler mensupları ile yükseköğretim öncesi öğrencileri siyasi partilere üye olamaz.
D) Siyasi partiler seçimlerinde geçerli oyların %10'unu almak şartıyla devletten mali yardım alabilirler.
E) Siyasi partilerin kapatılması Yargıtay cumhuriyet başsavcısının açacağı dava üzerine Anayasa mahkemesince kesin karara bağlanır.

[DDET Cevap] Cevap: D [/DDET]

[DDET Açıklama] Açıklama
Sorunun yanlış ifade içeren şıkkı D dir. Seçimlerde geçerli oyların %10'una değil en az %7'sine sahip olan siyasi partiler devletten mali yardım alabilirler.

[/DDET]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder